Tiedotus ja viestintä
Savonlinnan aikuislukion viestinnässä otetaan huomioon moninaisuus ja opiskelijoiden yhdenvertaiset mahdollisuudet ottaa vastaan viestintää. Viestintä on mahdollisimman monikanavaista, selkeäkielistä ja ajantasaista. Viestintä on saavutettavaa sekä viestintäkanavan että sisällön näkökulmasta. Koulussa on ennakkoon määritelty, miten eri tilanteissa viestitään (esimerkiksi hätätiedotteet, tilamuutokset, peruutukset ja muistutukset). Viestinnässä pyritään mahdollisimman suureen avoimuuteen julkisuuslain mukaisesti. Erityisesti huolehditaan siitä, että alaikäisten opiskelijoiden huoltajat ovat ajan tasalla huollettaviensa opinnoista. Kriisitilanteissa rehtori hoitaa tiedotuksen.
Savonlinnan aikuislukio käyttää viestinnässä pääasiassa sähköisiä välineitä lukuun ottamatta lukioon valituille lähtevää perinteistä kirjettä. Keskeinen viestinnän kanava koulun hallinnon, opettajien, opiskelijoiden ja huoltajien välillä on Wilma. Pikaviestimistä on käytössä Google Chat. Tarvittaessa käytetään myös puhelinta ja sähköpostia.
Koulun kotisivuilta on löydettävissä kaikki keskeinen koulun toimintaa koskeva tieto.
Sosiaalista mediaa koulu käyttää rajoitetusti.
Savonlinnan aikuislukio markkinoi opiskelumahdollisuuksia kaupungin kotisivuilla sekä kaupungin sosiaalisen median kanavissa. Lukuvuoden alussa jaetaan talousalueella ilmaisjakelupostin mukana koulun paperinen esite.
Toiminnan arviointi ja kehittäminen
Tavoitteena on laatia koulun viestintäsuunnitelma lukuvuoden 2024-2025 aikana.
Koulun kotisivut uudistetaan syyslukukauden 2024 alkaessa ja samalla arvioidaan ja parannetaan sivujen rakennetta ja toimivuutta.
Lukio-opintojen markkinoinnissa kehitetään yhteistyötä peruskoulun sekä kaupungin muiden lukioiden opinto-ohjaajien kanssa.
Savonlinnan aikuislukion laatukäsikirja23.2.2024